lørdag 13. august 2011

Follaheiløpet 2011 - Ekstrembakkeløp




Det ble en flott dag i Follafoss og på fjellet. Tredje året dette arrangeres og igjen ble det kanonvær. Min første gang. Testet imidlertid løypa på onsdag.
Follahei-løpet har start fra Follafoss stadion 14 moh og har mål på fjelltoppen Follaheia 644 moh. Løpslengde ca 4,5 km. Stigning 630 m. Første ca 2 km av løpet går etter veg opp til ca 110 moh. Resten av løypa er etter sti. Bratt stigning i naturskjønt terreng. Terrenget er delvis fastmark og delvis myrlendt.
Klokket inn til 53:39 i dag. En forbedring på et halvt minutt fra onsdagen da jeg testet løypa,
men i dag var det varmt å løpe, ca 20 grader og sol, så jeg skal være fornøyd.
Oppladningen har imdlertid ikke vært optimal. Har hatt 4 økter denne uken.
Mandag og tirsdag løp jeg to korte turer. Tirsdag med 4x4 intervall. Onsdag ble det follaheia og
samme turen i dag på follaheia. Kjente onsdagsturen ennå i beina. Virket litt tung i beina i dag. Men burde jo være restituert med to dager fri?
Totalt 28 km denne uka :) Må si meg fornøyd med det.
Det er gøy å delta, men jeg er nok litt for tung i ræva til motbakkeløp. Hehe..
Men jeg skal tilbake neste år.

Dette løpet anbefales. En skikkelig kraftanstrengelse med nydelig utsikt over indre del av Trondheimsfjorden og øyene der, Snåsa osv..

http://www.follaheilopet.no/
Nå gleder jeg meg til å løpe bortover igjen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar