torsdag 20. mai 2010

10 x 400m intervall på Valhall Stadion ( ca 6 km totalt med oppv/nedjogg)

Høstbilde fra Valhall Stadion Trente for første gang sammen med Tromsø Løpeklubb i ettermiddag. Har venner som er med i klubben og ble med i dag. Treningen foregikk på bane på Valhall Stadion. Først varmet vi opp litt uorganisert i 10 minutter. Så var det oppvarming med instruktør, med diverse løpeøvelser/teknikk-trening. Avsluttet med ca 7-8 100 metere i halv fart med fokus på teknikk, 15 sek pause i mellom. Intervalløkta var på 10 x 400 meter med 1 minutt pause mellom dragene. Vi løp tre og tre sammen. Kjempefin treningsøkt på 75 minutter totalt. Startet hardt ut på første runden men fikk justert inn farta etterhvert. Første gang jeg kjører 10 x 400 meter noensinne, så jeg er fornøyd med økta. http://connect.garmin.com/activity/33948714

9 kommentarer:

  1. Herlig å løpe med andre da. Her jeg bor er det elendig løpemiljø, alle sykler. Så da må jeg løpe intervallene mine alene. heldig er du:)

    SvarSlett
  2. Ja, det er godt å ha noen å løpe med.
    Gratis kilometer som Espen bruker å si :)

    Du får rekruttere flere løpere.
    Hvor bor du?

    SvarSlett
  3. Mo i Rana. Har prøvd å få noen fra jobben med på løping, men dem gir opp etter et par mnd når dem får småvondter, så det er ikke lett.

    SvarSlett
  4. Ser du stiller inn klokka på autolap på 1km. Men da er vel ikke tiden på rundenen hovedfokus for deg :).

    Det går i alle fall ann å stille den på 400 m, men det vet du helt sikkert. Ellers er intervall-funskjonen på klokka bra spør du meg

    SvarSlett
  5. Jeg har ikke satt meg inn i klokkas funksjoner ennå. Men det slo meg at jeg har intervallfunksjon på klokka rett før økta starta. Fikk ikke tid til å endre innstilling.

    SvarSlett
  6. Hei Audun
    Takk for innlegg på bloggen min. Er snøen forsvunnet hos dere nå? Det er den definitivt her. Full sommertemperatur under Follotrimmen på onsdag.

    Mvh Frode
    http://frodemonsen.blogspot.com/

    SvarSlett
  7. Det har tint utrolig mye de siste dagene.
    Vi hadde kanonvær i 17-mai-helgen. Nå har det regnet litt de siste dagene.

    SvarSlett
  8. høres ut som en veldig bra økt..10x 4000 meter er litt det...særlig når man skrur opp tempo litt:)

    her har jeg kost meg i kreta en uke. Nå er nye mål på plass..lurer nesten på å ta en slik intervalløkt på bane jeg også:)

    SvarSlett
  9. Dawg er forresten meg tim som har bloggen du linker til :). Er litt funky detta kommentarsystemet her. Ante ikke jeg hadde en slik profil engang.. Som het dawg..

    Løp baneintervaller igjen i dag selv. Lager innlegg i natt :)

    SvarSlett