søndag 20. juni 2010

Herlig! Ny pb på 10 km-race, og målsetning i boks. Midnight Sun Marathon

Herlig! Det ble ny pers under Adidasmila i MSM. Mitt første konkurranseløp. Målsetningen var å klare under 50 minutter, og jeg kom i mål på 49.52. Forrige pb var på 52.33 min. Det gikk med et nødskrik. Sleit litt mentalt etter 8 km, da jeg skjønte at det ville bli hardt å klare sub 50. Her er km. tidene: 4.48 4.45 5.01 4.59 5.11 4.53 5.09 4.59 5.06 4.44 http://connect.garmin.com/activity/37451936 Planen var å starte ut litt rolig og ligge rett under 5.00-fart. De første km. ble litt raskere enn planlagt. Etterhvert fant jeg ut at jeg skulle legge meg rundt 5-tallet. Planen var at jeg skulle ha noe å gå på etter 5 km og så øke litt på. Men det ble tungt. Måtte bare holde meg rundt 5-tallet, og det gikk litt opp og ned. 6-7 grader og regnbyger gjorde det ikke bedre. Skjønte etterhvert at skulle jeg klare sub 50 min, så måtte jeg gi jernet på slutten av løpet. Og det hadde jeg heldigvis krefter til. Siste km løp jeg på 4.44 min. Den raskeste i hele løpet. Jeg hengte meg på en fyr og bestemte meg for å holde ryggen. Motivert av at sekundene tikket på tavla på oppløpet, klarte jeg å presse meg inn mot mål. 8 sekunder under 50 min!! Herlig! Er fornøyd med egen innsats. Klarte målet mitt, og det er utrolig deilig. Masse folk og god steming i Tromsø sentrum i kveld. Været var ikke det beste, men totalt en flott opplevelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar