søndag 27. juni 2010

MSM Ekstremløpet, test av løype til fjellheisen, 6 km, 450 m stigning

Testet løypa til ekstremløpet som går 20.august. I år arrangerer MSM løpet for 13. gang. Det ligger i navnet at det er ekstremt for de som løper konkurranse distansen opp til Fjellstua ved Fjellheisen. Det er et deilig blodslit med melkesyre opp til halsen å løpe fortest mulig opp de 420 meterne fra Skihuset i Tromsdalen til Fjellstua. Det var en skikkelig bra morgenøkt. En brødskive og en halv banan var frokosten i dag. Vi startet oppvarmingen fra Ishavskatedralen kl 0830. Fikk testet Perfecta-drikkebeltet jeg fikk kjøpt gjennom bladet Kondis. Det var gode dråper å ha med for jeg svettet skikkelig i dag. Nydelig vær og 15-16 grader på morgenkvisten. Begynte med rolig jogg, men etterhvert måtte vi bare gå langs den bratte stien. Fin tur. Dette skal gjentas. http://connect.garmin.com/activity/38262587

2 kommentarer:

  1. drikkesystem på tur trenger jeg også:)

    og stigninger er herlig..men jeg klarer meg lenge med ågå de fleste av dem :) forløpig i allefall. ser ut som du er skikkelig i siget på løinga nå og det gir resultater også skjønner jeg. deilig:) God sommer til tromsø:9

    SvarSlett
  2. Takk og god sommer til deg og!

    SvarSlett